






odškodnina
Celostno grafično podobo Sklada smo zastavili kot sistem, ki deluje na dveh ravneh. Prva raven obsega podobo Sklada kot nosilne inštitucije, druga raven pa se nanaša na podobo vseh dejavnosti Sklada, med katerimi je tudi podelitev Plečnikovih nagrad. Likovno zelo prečiščeni, minimalistični, skorajda nevtralni podobi sklada smo na drugi ravni dodali grafične elemente, ki omogočajo ustvarjanja raznovrstnih vizualno zapomljivih podob in vsebin. S tem smo ponotranjili Plečnikov ustvarjalni duh in njegovo prisotnost, hkrati pa se izognili kakršnikoli neposredni upodobitvi njega ali njegovih del.
Prva raven
Logotip Sklada
Obstoječi žig Sklada arhitekta Jožeta Plečnika smo ocenili kot dobro, enostavno in hkrati markantno rešitev, ter si iz omenjenega razloga želeli ohraniti vse te lastnosti. Nov logotip je preprost, sestavljen iz treh vrstic enostavno napisanega imena Sklada v obliki, ki ponazarja stopnice, vzpon. Uporabili smo arhetipski vendar sveži font, ki se ga je brez težav zapomniti. Pod imenom Jožeta Plečnika smo povlekli črto, temelj, ki naj bi posebej poudaril dejstvo, da je danes Plečnikovo ime pojem, inštitucija, simbol in ne zgolj osebno ime nekega arhitekta. Pisavi, iz katere smo razvili logotip Sklada (font Gotham), smo dodali primarno črkovno vrsto Matter za besedila in naslove v vseh okoljih, tiskanih in digitalnih. S tako zastavljenim konceptom ne bi prihajalo do težav s prilagajanjem v primeru preimenovanja Sklada v “Plečnikov sklad”, kar sicer odsvetujemo, saj bi s tovrstno spremembo naš zelo minimalistično zastavljen znak izgubil trenutno semantično vrednost (motiv stopnic, Plečnikov pomen v stroki, pomen njegove dediščine itd.).
Primarna barvna shema je umirjena. Uporabili smo črno, belo, zlato, sivo, saj smo želeli poudariti brezčasnoavtoriteto Sklada.
Druga raven
Grafične podlage in motivi
Nosilni element druge ravni so grafične podlage, ki nastanejo z digitalno transpozicijo izvirnih Plečnikovih risb. S tem postopkom poudarjamo fenomen vibriranja vesolja in misterij še vedno vseprisotne navzočnosti Plečnikovega genija. Za osrednji in nosilni motiv smo izbrali risbo stopnic – zaradi njihove simbolike vzpenjanja ter povezave z novim znakom. Za potrebe ostalih aktivnosti sklada je mogoča uporaba drugih motivov, ustvarjenih po istem postopku.
Sekundarna barvna shema
Konceptu vibracij in frekvenc grafičnih podlag smo z izbranimi barvami dodali še prostor in ton. Barvam gradbenih materialov, kot so pesek, kamen, opeka, les, asfalt, rja z armatur, različne kovine itd. smo dodali barve z okna pritlične sobe Plečnikove hiše, v katero se je Plečnik zatekal h kreativni refleksiji in druženju s prijatelji. V našem predlogu je nekaj primerov barvnih kombinacij, ki izhajajo iz opisane sheme.
Naštetemu dodajamo še srebrno in zlato barvo, ki sta namenjeni izključno uporabi pri Plečnikovih nagradah.
Plečnikove nagrade
Diplome Plečnikovih nagrad smo razbremenili Plečnikove neposredne podobe in arhaičnih motivov ter s tem namenili prostor nagrajencem, da se s svojo virtuoznostjo skozi sodoben jezik postavijo ob boku velikemu mojstru.