

















Anja Delbello, Gregor Makovec, Urban Šelj In Aljaž Vesel
odškodnina
»Sklad bo center aktualizacije Plečnikove arhitekturne misli v sodobnem času … verjame v pomen povezovanja arhitekture, oblikovanja, tehnologije in umetnosti …« — iz briefa
Predlog vizualne identitete kot svoje izhodišče postavlja oblikovalski izziv – kako izražati prestižnost nagrade in legitimiteto Sklada, ki obstajata že toliko časa, hkrati pa biti relevanten za nove generacije arhitektov, urbanistov in oblikovalcev ter odprt za širšo javnost.
Diapazon tona komunikacije
Da bi naslovili osnovni izziv, ki si ga predlog zadaja za izhodišče, smo znotraj iste krovne vizualne identitete vzpostavili sistem, ki omogoča, da aplikacije znotraj nje dosegajo različen ton komunikacije. Glede na njihov kontekst in namen se posamezna aplikacija lahko pozicionira na različno točko premice, kjer je na eni strani ton prestiža in tradicije, na drugi pa ton sodobnosti in progresivnosti (glej shemo). To omogoča, da znotraj iste krovne podobe Sklad kot institucija in povezovalna platforma različnih deležnikov in inštitucij izraža legitimiteto; prejete nagrade in medalje (v nadaljevanju »odličja«) prestiž in tradicijo; podelitev nagrad in spremljevalni dogodki (v nadaljevanju »festival«) pa progresivnost in aktualnost (oglaševanje festivala pa je opazno in atraktivno).
Stalni elementi
Aplikacije, vezane na sklad kot institucijo (znak, dopisni list, kuverte, spletna stran …) ter na odličja (znaki odličnosti in diplome) predstavljajo stalne elemente podobe in se ne spreminjajo. Konsistentna pojavnost znaka odličnosti je pomembna z vidika prepoznavnosti – tako za ohranjanje pozicije najvišjih odličij znotraj stroke, kot tudi za boljšo prepoznavnost v širši javnosti. Diploma za odličja je oblikovana v črni barvi s prestižno izvedbo in se tako uvršča med nagradne objekte (svečnik in medalje), ki se prav tako ne spreminjajo iz edicije v edicijo.
Variabilni elementi
Variabilni element podobe so aplikacije, vezane na festival (plakati, vabilo, komunikacija festivalskih dogodkov na družbenih omrežjih, video telopi, projekcije na podelitvi). Za opaznost in pestrost komunikacije posameznih edicij festivala je predvidena večja dinamika, ki omogoča določeno stopnjo unikatnosti posamezne edicije (variacija motiva, barvna paleta, kompozicija napisov). Kljub temu zaradi prepoznavnosti in krepitve pozicije v širši javnosti so nekateri elementi stalni (črkovna vrsta, princip tvorjenja motiva v podlagi).
Kombinirani elementi
Pri katalogu in predstavitvenih panojih nagrajenih projektov bi šlo za kombinacijo stalnosti in variabilnosti (prelom kataloga in postavitev na panojih je stalna; naslovnica kataloga, napovedne strani posameznih poglavij v katalogu in uvodni pano pa so oblikovani v skladu s podobo posamezne edicije festivala).
Možnost tvorjenja motiva iz znaka
Za tvorjenje komunikacijskih materialov festivala je predvidena izdelava motiva posamezne edicije, ki je atraktiven in hkrati fleksibilen za uporabo na različnih aplikacijah. Igra polnih in praznih prostorov, ki izhajajo iz slikovnega dela znaka, z multiplikacijo in zrcaljenjem elementov omogoča tvorjenje geometrijskih vzorcev. Različne možnosti sklapljanja likov in barvna paleta pa poskrbita za večjo variacijo posamezne edicije.
Geometrično in organsko
Če smo pri slikovnem delu znaka izhajali iz geometrijskih form svečnika (nagradne trofeje), smo se z izborom črkovne vrste referirali na ostre detajle in organskost ročajev. Izbrana sodobna serifna črkovna vrsta Concrette založbe Displaay iz Prage (kjer je Plečnik prav tako kot v Ljubljani pustil svoj pečat) zaradi variabilnega kontrasta in optične velikosti omogoča visoko ostrino in prefinjenost v naslovnih velikostih, hkrati pa čitljivost in berljivost v manjših velikostih.
Izvor znaka
Predlog znaka Sklada izhaja iz svečnika, nagradne trofeje, ki jo prejme prejemnik Plečnikove nagrade. Slikovni del je predviden tako za znak Sklada kot tudi za znak nagrade. Zunanji lik se inspirira po za Plečnikovo misel značilni igri z geometrijskimi elementi – polovica kroga in kvadrata sta postavljeni tako, da spominjata na polkrožno skledo na podstavku (arhetipska forma nagradne trofeje). Igra pozitivnih in negativnih form je referenca na posvečanju “vmesnim prostorom” v arhitekturi.